2011. augusztus 19., péntek

Az utolsó 7

Félelmetesen hamar érkezett el, de íme, ez az utolsó bejegyzés az Olvasás hét hetének keretén belül. Ebben először is az olvasási szokásaim változásáról.

Nos, azok bizony változtak, mégpedig sokat, és persze a moly.hu hatására. Addig sokkal korlátoltabb voltam az olvasmányok kiválasztásakor, taszított, ami magyar, vagy ami régi. Vicces, hogy mára a klasszikusok a kedvenceim a kortársakkal szemben :) Sokkal inkább befolyásol mások véleménye, egy-egy értékelés, mások blogbejegyzései. De az olvasmányaimról és kiválasztásukról már sok szó esett az elmúlt hetek során, nem nagyon tudok újat mondani. Az hogy hogyan, pedig majdnem mindegy, csak legyen csend, mert akkor tudok leginkább a könyvemre fókuszálni, elmerülni benne. És bár most még papír alapú könyveket forgatok, szeretnék egy kindle-t is, nem pótlásként, csak kiegészítésként, és kérek mellé könyvillatú parfümöt, köszönöm.

Hogy hol és mikor olvasok szívesen? Legszívesebben otthon, vagy a kertünkben, de nem nagyon tudok pl. tömegközlekedés közben vagy az utcán olvasni, mert az kizökkent. És természetesen bármikor, de az esti pár oldal (amiből rendszerint aztán sok oldal lesz) már-már rituális, akkor is, ha éjfél van, anélkül egyszerűen nem bírnék elaludni. Napközben pedig amikor ráérek, és olvasni van kedvem, vagyis bármikor, amikor ráérek :) Általában az ágyon, félig-meddig fekve, de már komolyan kifejlesztett módszerrel párnázom ki a hátam, így aztán kényelmesebb, mint egy fotel, nekem legalábbis nagyon bevált.

Végezetül: nem szoktam az olvasmányaimat évszakok alapján szortírozni, sőt: a Napsütötte Toszkánát a legnagyobb tél közepén olvastam, és az volt benne a legjobb, hogy felmelegítette az átfagyott lelkemet. Vagy ez valamilyen szinten már évszakok szerint számít, csak épp az ellentétes évszak szerint? Ez csak véletlen volt, de ha odafigyelnék erre (vagyis nem az irányítana, hogy kihívás kihívás hátán, plusz még pár újab kihívás, kihívásokkal kiegészítve), akkor biztos így választanék, ellentétesen, mert úgyis mindig az hiányzik, ami éppen nincs :)

Nagyon élveztem ezt a 7 hetet, bár néha kissé nehezen születtek meg a bejegyzések, de ez persze nem a témák hibája, mert azok egytől egyig remekek voltak, majdnem mindről írtam is, amit a legelején még remélni sem mertem. Azt viszont reméltem, és picit csalódott vagyok, hogy esetleg többen tévednének errefelé az esemény hatására, de hát nem lehet a nézettséget kierőszakolni, úgyhogy erről ennyit :) Sok olyan témáról írtam, amikről talán soha nem írtam volna enélkül az esemény nélkül, és ezért nagyon hálás vagyok az ötletgazda és kivitelező Andiamonak, mert ahogy a témákon agyaltam, sok olyasmire is rájöttem magamat és az olvasási szokásaimat tekintve, amin nem biztos, hogy filozofáltam volna egyébként.

Úgyhogy, ennyi lettem volna. Még utoljára az elmaradhatatlan képecske, utoljára egy címkehozzáadás, majd aztán jelentkezés szépséges baglyosplecsniért :))))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése