2011. január 1., szombat

2010 számokban és címekben

2010 januárjában magamhoz képest is nagy fába vágtam kicsinyke fejszémet: az egyik könyves blog hatására elhatároztam, hogy én is vezetni fogok egy "olvasónaplót", minden könyvről tartalommal, értékeléssel, pontozással. Kíváncsi voltam, mennyire leszek kitartó, de én és az olvasónaplóvá kitüntetett határidőnaplóm összenőttünk ez alatt az egy év alatt :)
2010-ben összesen 52 könyvet olvastam el, ami így számomra is gyászosan hangzik, viszont az, hogy ez összesen 17481 oldalt jelent, az bizony engem is jócskán meglepett. :) Átlagolva ez 48 oldalt jelent naponta, és azt, hogy az olvasott könyveim átlagosan 336 oldalasak voltak.
Az elolvasott könyvekről:
  • 39 könyvet külföldi, 13-mat magyar író írt
  • 9 kötelezőt olvastam, ebből 6 magyar és 3 világirodalmi
  • 24-et írt női, 28-at férfi író (ezen is meglepődtem, azt hittem feministább vagyok :))
  • 24 könyvet könyvtárból, 10-et kölcsönkérve, 18-at magánykönyvtárból olvastam el
  • az év elején összeírt kilométeres várólistából teljesítve: 8 (úúúúú...)
  • a könyvek közül 6 volt a Könyvmolyképző Kiadó Vörös Pöttyös könyveiből :)
  • leginkább tetszettek: Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége
                                          Daphne de Maurier: A Manderley-ház asszonya
                                          Joanne Harris: Ötnegyed narancs
                                          Anne Bronte: Wildfell asszonya
  • legkevésbé tetszettek: Petőfi Sándor: A helység kalapácsa
                                            Arany János: Toldi estéje
                                            (én kérek elnézést, de nekem ezek nem mennek)
  • engem lepett meg a legjobban, hogy mennyire tetszett: Jókai Mór: Az arany ember
  • legtovább olvasott: Elizabeth Gaskell: Édesek és mostohák (35 nap)
  • leggyorsabban kivégzett: Alyson Noël: Evermore - Mindörökké
                                                  Lev Tolsztoj: Ivan Iljics halála
                                                  Henrik Ibsen: A vadkacsa
                                                  (ezeket mind 1 napon belül)
  • az írók, akiktől többet is: Stephen King (3)
                                                Joanne Harris (3)
                                                Cecelia Ahern (3)
Nos, úgy nagyjából velük telt el a tavalyi évem na és persze Villányi Attila: Kémia a kétszintű érettségire című csodájával.Az idei évre pedig természetesen ki vagyon tűzve rengeteg nemes cél...aztán majd egy év múlva minden kiderül :)
                                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése