2012. február 9., csütörtök

Zajláda-figyelő

Nem sokkal ezelőtt szállt meg az ihlet, amikor a Viasat History-n lélegzet-visszafojtva és pislogásmentesen meredtem a Jane Austen rajongói című műsor ajánlójára. Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki csak akkor kapcsolja be a tévét, ha valami olyan műsort talált, amiről tudja, érdemes lesz megnézni. Így hát arra gondoltam, megpróbálom hétről hétre előre kigyűjteni azokat a játék - illetve dokumentumfilmeket, amik érdekelnek és talán Titeket is érdekelhetnek könyvmoly-szempontból :)

Jane Austen rajongói: a már említett ajánló alapján jó kis dokumentumfilmnek tűnik, ami arra fókuszál, hogyan lett Miss Austen ismeretlen írónőből az egyik legismertebb angol szerző.
   Viasat History, február 14., 18:00
                              február 15.,  2:00
                                                   10:00

Miss Austen bánata: angol életrajzi dráma, amely arra keresi a választ, amin szerintem már minden Austen-regényt olvasó ember elgondolkodott: hogy tudott Jane ilyen romantikus regényeket írni úgy, hogy soha nem ment férjhez? Ki inspirálta vajon? Személy szerint az általam imádott Becoming Jane-hez képest is kíváncsi leszek a nívójára.
   Viasat History, február 14., 19:00
                              február 15.,  3:00
                                                    11:00

Galaxis Útikalauz Stopposoknak: nagyon kíváncsi leszek, hogy tudták ezt megfilmesíteni - könyvben nagyon tetszett, remélem itt sem ér csalódás. Törölközőt bekészíteni és a lényeg: NE ESS PÁNIKBA!
   Rtl Klub, február 18., 16:20

Amadeus: rendben, ez alapvetően nem könyves, de imádom, és ez az egyik film, amit próbálok mindenkire rátukmálni, csak nehezen sikerül. Nézzétek meg, ha még nem láttátok, azért, ha igen, akkor úgyis tudjátok miért. Számomra legalábbis megunhatatlan, és Mozart azért mégis Mozart.
  Duna TV, február 18., 21:40

Szerelmes Shakespeare: romantikus mese arról, hogyan keletkezett minden idők egyik leghíresebb drámája, a Rómeó és Júlia. Elsősorban romantikus lelkületű hölgyeknek ajánlanám, de szerintem korrajznak is remek.
   Story4. február 19., 20:00

Száll a kakukk fészkére: olvasni még nem olvastam, és inkább azzal kezdeném, de a filmadaptációról is jó véleményekbe botlottam. Ha mégsem, akkor bocsi!
   M1, február 19., 23:20
                   
Én magam is kíváncsi leszek, mennyire leszek kitartó tv-figyelő (értsd: jövő héten képes leszek-e megírni a következőt). Persze a pozitív visszajelzések lendítenek az önbizalmamon és a tv-újság böngésző kedvemen is! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése